Blogs

Voordat u weer schoonmaak moet aanbesteden

Laten we even staan stil staan bij de ontwikkelingen in de schoonmaakbranche. Het stil staan is letterlijk gekozen want de grote schoonmaakbedrijven staan gewoon stil, althans op het gebied van schoonmaken.

De toekomst van Facilityadvies.nl

Het Platform

FacilityAdvies.nl biedt een platform waarop facilitaire vraagstukken worden beantwoord. Onze ‘webbased’ dienstverlening kenmerkt zich door kwalitatief hoogwaardig advies via digitale communicatie. Onze professionals zijn een onuitputtelijke bron voor antwoorden op uw vragen uit de dagelijkse praktijk, over inkoop- en contractmanagement tot en met het opzetten van complexe projecten, business cases en transitieprogramma’s.

Obstakel tegen onderwijzen elimineren

Dat maak ik zelf wel uit. Dit was al te vaak mijn reactie. Is dat ook niet veelal de uwe?

Dat is ook volkomen logisch gegeven al die trends van ‘Het Nieuwe Werken’ en ‘Hospitality’ waarmee de facilitaire advieswereld zich meent te onderscheiden.

Het is vaak een aanbod van antwoorden waar de vraag niet is. En het ontvangen van antwoorden waarvan u reeds kennis had. Het gaat er dan ook om de vraag op juiste wijze te analyseren. Deze analyse kan niet anders dan resulteren in een juiste aanpak van het vraagstuk.

Adviseren is Leren

Facility Advies en het Innovatieve Werken

In facility management land heersen, net als in andere sectoren, containerbegrippen die de tijdgeest weergeven. Bijvoorbeeld het Nieuwe Werken en sinds kort Hostmanship, aka Hospitality, aka Gastvrijheid. Ook een treffende is dat een manager tegenwoordig een ‘unbosser’ zou moeten zijn. Een beetje schoonmaakbedrijf levert tegenwoordig geen schoonmaak meer maar een hospitality beleving door vloeren te dweilen.

Abonneren op de adviezen van Facilityadvies.nl

Het snel, digitaal, kunnen beschikken over marktkennis, ervaring en expertise in het gehele facilitaire werkveld is nu mogelijk via Facilityadvies.nl. Het vraag – Match – Advies protocol van Facility Advies maakt dit mogelijk. Dit kan simpel door het stellen van een vraag waarop het Facilityadvies.nl protocol in werking treedt.

Facilityadvies.nl : Een onuitputtelijke bron van informatie en ‘boots on the ground’.

De professionals van Facility Advies beschikken over marktkennis, ervaring en expertise in het gehele facilitaire werkveld. Met het digitale protocol op de website kunnen vragen uit de dagelijkse praktijk worden gesteld, maar ook op effectieve wijze vragen over complexe projecten of transitie programma’s. Tot zover geen kosten en geen tijdverlies door besprekingen met externe adviseurs voor het introduceren van het vraagstuk. Ook een eventuele communicatie via Skype of Facetime zal niet leiden tot ‘out of pocket’ kosten.

Heeft u behoefte aan facilitaire adviezen?

Het stellen van vragen en het ontvangen van antwoorden wordt met behulp van ICT steeds gemakkelijker. In Google, behalve met het intypen van een woord, geeft met het intypen van een complete vraag al duizenden reacties waarvan er zeker een paar als bijvangst nuttig zijn. Ook de nieuwe ‘operating systems’ op uw smart ‘phone’, zoals SIRI met het welkom ‘hoe kan ik u helpen’, biedt grenzeloze mogelijkheden.